یادداشت

نقش زنان در پشت پرده پیام های بازرگانی (فرهنگ مصرف گرایی)

نقش زنان در پشت پرده پیام های بازرگانی (فرهنگ مصرف گرایی)

تأثیر تبلیغات بر روی جامعه رسانه به عنوان یکی از ارکان زندگی امروز، نقش انکارناپذیری در جامعه پذیری و اعطای نقش به اعضای خود ایفا می کند و به همین دلیل محتوای آن نقشی تأثیرگذار در رسیدن به این هدف برعهده دارد. تصویری که رسانه از زن و نقش وی در ...

تاکید بر رعایت حجاب

_ شهید قدرت الله زرگرایان
لباسهای مناسب تر می پوشید!
پدر برخی از کارهای ما را اشتباه می دانست. خنده های بلند، بی حجابی در کوچه و خیابان هم از جمله آن موارد بود. اگر شخصی، غریبه ای به خانه مان می آمد و ما آستین کوتاه بودیم یا دامن تنمان بود، ما را به اتاق می فرستاد تا لباس مناسب تری بپوشیم. همان طور که تذکر می داد، تشویق هایش هم در مورد پوشش خوبمان به موقع و بسیار بود.
(فرهنگ نامه شهدای شهرستان سمنان، ج۴، صص ۴۵۲-۴۵۳٫) ( پا به پای شهدا(۸)عفاف و حجاب،ص۴۰)

_ شهید جلال حیدری
وظیفه هر زن مسلمان…
در مجموعه خاطرات شهداء شهید جلال حیدری توصیه به حجاب می کرد و می فرمود: خواهرجان! باحفظ حجاب و حیا که وظیفه ی هر زن مسلمان است در اجتماع زندگی کن.
(آسمانیها، ص ۱۷۰٫) ( پا به پای شهدا(۸)عفاف و حجاب،ص۴۱)

_ شهید حسین دهقان محمدآبادی
تاکید بر رعایت حجاب
همسرشهید می گوید:«به دلیل اهمیتی که شهید به حجاب می داد، یک بار که در خانه را زد و من بدون چادر پشت در برای باز کردن آن آمدم، بسیار ناراحت شد و خیلی روی حجاب سفارش کرد ، از آن روز تا کنون سخت از حجابم مواظبت می کنم.»
همسر شهید در مورد سفارش های شهید می گوید:«شهید همواره بر اهمیت نماز و رعایت حجاب تاکید می کرد.»
(آسمانیها، ص ۲۳۹٫) ( پا به پای شهدا(۸)عفاف و حجاب،ص۴۲)

_ شهید گل محمد غزنوی
از آنها چنین کاری را نخواهید …
در مدرسه روستای ما پسر و دختر در یک کلاس قرار داشتند. محمد خواهر کوچکترش را هر روز تا مدرسه می رساند و خیلی تاکید داشت حتما دخترها حجابشان را رعایت کنند. یک روز به معلمشان گفته بود:«چون پسر و دختر در این مدرسه با هم هستند، خواهرانم نباید روسریشان را دربیاورند. از شما هم خواهش می کنم از آنها چنین کاری را نخواهید.»
(کاش با تو بودم، ص ۷۱٫) ( پا به پای شهدا(۸) عفاف و حجاب، ص۴۴)

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.