یادداشت

نقش زنان در پشت پرده پیام های بازرگانی (فرهنگ مصرف گرایی)

نقش زنان در پشت پرده پیام های بازرگانی (فرهنگ مصرف گرایی)

تأثیر تبلیغات بر روی جامعه رسانه به عنوان یکی از ارکان زندگی امروز، نقش انکارناپذیری در جامعه پذیری و اعطای نقش به اعضای خود ایفا می کند و به همین دلیل محتوای آن نقشی تأثیرگذار در رسیدن به این هدف برعهده دارد. تصویری که رسانه از زن و نقش وی در ...

خبرنامه

مد ، اصلی ترین ریشه معضل بدحجابی

یکی از مهمترین ریشه های معضل بدحجابی بازار نامناسب لباس است و انتظار بیجای مسئولین برای استفاده از پوشش مناسب در جامعه بازار عرضه و تقاضا برای پوشاک و لباس در جامعه بسیار زیاد است تولید کنندگان نیز به دنبال سود خود هستند و برای کسب درآمد بیشتر لباس هایی را تولید می کنند که مد روز باشد.

اکثر مردم خواستار مد و لباس های شیک، ‌نو، جدید و متمایل به غرب هستند به طوری که مشاهده می شود لباس هایی که در بازار و مغازه ها وجود دارند با فرهنگ ما سازگار نیست. مصرف کنندگان بر نحوه تولید و عرضه پوشاک و لباس در بازار نقش بسیار مهمی دارند تا زمانی که آنها لباس های بیشتر را مصرف کنند و به دنبال مد روز باشند؛ تولید کنندگان از این جوی که در جامعه حاکم است سوء استفاده می کنند و برای کسب درآمد بیشتر، هر روز لباس هایی را با مدهای متنوع ، تازه، نو و متمایل به غرب تولید می کنند.

متاسفانه گروهی از مردم که به دنبال مد نیستند و طرفدار لباس های سازگار با فرهنگ جامعه هستند دچار مشکل های بسیار می شوند و چه بسا مجبور به خرید اینگونه لباس ها می شوند و یا اینکه از خرید صرف نظر کرده و به خیاط مراجعه می نمایند تا لباس مد نظرشان را بدوزد.

تولید کنندگان، لباس های نامناسب و مبتذل را وارد بازار می کنند جوانان جذب این لباس ها می شوند و آنها را تهیه و مصرف می کنند ادامه این رویه مشکلات بسیاری را همراه دارد. پس در نتیجه این روند نباید انتظار داشت با تبلیغات سطحی که در مورد موضوع مهم حجاب انجام می شود افراد جامعه ترغیب به استفاده پوشش اسلامی کنند!!!!!

 منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *