یادداشت

نقش زنان در پشت پرده پیام های بازرگانی (فرهنگ مصرف گرایی)

نقش زنان در پشت پرده پیام های بازرگانی (فرهنگ مصرف گرایی)

تأثیر تبلیغات بر روی جامعه رسانه به عنوان یکی از ارکان زندگی امروز، نقش انکارناپذیری در جامعه پذیری و اعطای نقش به اعضای خود ایفا می کند و به همین دلیل محتوای آن نقشی تأثیرگذار در رسیدن به این هدف برعهده دارد. تصویری که رسانه از زن و نقش وی در ...

خبرنامه

حکم استعمال از کرم بودار و ادکلن برای بانوان

سوال
الف. استعمال ادکلن و کرم بودار در مکان های عمومی برای بانوان چه حکمی دارد؟
ب. در صورتی که بداند استشمام بوی خوش او موجب تحریک نامحرم می شود، مسأله مذکور چه حکمی دارد؟

امام خمینی(ره) ؛
عطر زدن اشکال ندارد، ولی اگر عطر زدن بانوان موجب مفسده و تحریک باشد، جایز نیست.

حضرت آیهالله خامنه ای ؛
الف. اگر موجب جلب نظر نامحرم و مستلزم مفسده باشد، جایز نیست.
ب. حکم معلوم شد.

حضرت آیهالله بهجت ؛
الف. چون معرضیت لذّت دارد، جایز نیست.
ب. معلوم شد که حرام است.

حضرت آیهالله سیستانی ؛
الف. اگر به قصد فریفتن مردان نباشد و موجب تحریک هم نشود، اشکال ندارد.
ب. در این فرض جایز نیست.

حضرت آیهالله مکارم شیرازی ؛
الف. از این کار در روایات اسلامی نهی شده است.
ب. اشکال آن بیشتر است.

حضرت آیهالله صافی گلپایگانی ؛
الف. مجرد استعمال آن ها اشکال ندارد.
ب. اگر به منظور تحریک نامحرم باشد، قطعاً حرام است و اگر بداند که موجب تحریک می شود؛ هرچند او قصد آن را نداشته باشد اولی و احوط ترک است.

حضرت آیهالله نوری همدانی ؛
الف و ب. جایز نیست.

حضرت آیهالله تبریزی(ره) ؛
چنانچه زن ادکلن و مثل آن که موجب جلب نظر اجانب و توجه نامحرم به او می شود استعمال کرده، خارج شدن از منزل با آن حال جایز نیست؛ در صورتی که معرض دید اجانب باشد.

حضرت آیهالله فاضل لنکرانی(ره) ؛
اگر عطر زدن بانوان موجب مفسده و تحریک باشد، جایز نیست.

حضرت آیهالله گلپایگانی(ره) ؛
در صورتی که عطر زدن به قصد جلب توجه نامحرم باشد، اشکال دارد.

حضرت آیهالله اراکی(ره) ؛
اگر عطر زدن بانوان موجب مفسده و تحریک باشد، جایز نیست.

منبع: سایت حوزه

    پاسخ دهید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.