یادداشت

نقش زنان در پشت پرده پیام های بازرگانی (فرهنگ مصرف گرایی)

نقش زنان در پشت پرده پیام های بازرگانی (فرهنگ مصرف گرایی)

تأثیر تبلیغات بر روی جامعه رسانه به عنوان یکی از ارکان زندگی امروز، نقش انکارناپذیری در جامعه پذیری و اعطای نقش به اعضای خود ایفا می کند و به همین دلیل محتوای آن نقشی تأثیرگذار در رسیدن به این هدف برعهده دارد. تصویری که رسانه از زن و نقش وی در ...

خبرنامه

حجاب و عفاف، ارزش های راستین برای انسان ها

«حجاب» و «عفاف» دو نمونه از ارزش های راستین برای انسان ها ، به ویژه خداجویان و دین‏ داران پاک سیرت محسوب می‏شود.
حجاب مانع ظاهری است که چون صدف، گوهری گران سنگ در آغوش خود حفظ می ‏کند و نشان از بهای والا و چشمگیر آن دارد و عفاف حالتی درونی و نفسانی است که از شعله کشیدن هوا و هوس و پیشروی شهوت جلوگیری می‏ کند. این دو ویژگی برگرفته از اعتقادات ناب دینی و باورهای پاک الهی است؛ یکی «پوشش ظاهری» است و دیگری «کوشش باطنی»؛ یکی «نماد بیرونی» در دیدگان افراد جامعه دارد و چون بیرقی برافراشته و شعاری نمایان همگان را به صلاح و رستگاری فرا می‏خواند و دیگری «نمود درونی» در سازماندهی اعضا و مدیریت چشم و گوش و دل و دیده دارد تا هر یک در مرحله‏ ای صحیح و سازنده به کار گرفته شوند و در مرزهای ممنوع الهی متوقف گردند.

آن عظمت و این عزّت موجب گردیده که افزون بر «حق‏ الناس» بودن حجاب، «حقُ‏ اللّه‏» نیز محسوب می‏ شود و علاوه بر حفظ مصالح عمومی جامعه ـ که رسالتی سنگین برای پاک ‏سرشتان و آسمانی‏ صفتان است ـ طاعت و اطاعت پروردگار مهربان نیز دانسته شود تا هدفی والا و بالا یعنی: «مصون ماندن از گزند نگاه های هدف‏دار و مسموم و جلوگیری از لغزش ها و سقوط های هلاکت ‏بار» فراهم شود. از این‏رو در نگاه سراسر بصیرت و بینش خردورزان، حجاب هرگز «محدودیت» نخواهد بود، بلکه «مصونیت» از حوادث زیانبار پیدا و ناپیدای جامعه محسوب می‏شود.

 

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *