یادداشت

نقش زنان در پشت پرده پیام های بازرگانی (فرهنگ مصرف گرایی)

نقش زنان در پشت پرده پیام های بازرگانی (فرهنگ مصرف گرایی)

تأثیر تبلیغات بر روی جامعه رسانه به عنوان یکی از ارکان زندگی امروز، نقش انکارناپذیری در جامعه پذیری و اعطای نقش به اعضای خود ایفا می کند و به همین دلیل محتوای آن نقشی تأثیرگذار در رسیدن به این هدف برعهده دارد. تصویری که رسانه از زن و نقش وی در ...

تشکیل کانون نشر و تبلیغ حجاب

_ سردار شهید محمد گرامی
تشکیل کانون نشر و تبلیغ حجاب
شهید محمد گرامی
کانون تبلیغ و نشر حجاب، راه انداخته بود. خیلی نگران تهاجم فرهنگی بود و عقیده داشت که یکی از راه های سلطۀ دشمن بر کشور و خطری که برای انقلاب وجود دارد، همین تهاجم فرهنگی است.
شهید محمد گرامی، از کسانی که ارزش ها و اعتقادات ما را به تمسخر می گرفتند، متنفر بود.
در جلسه ای که با هم برای مبارزه با بی حجابی گرفته بودیم، همه نظرشان برخورد فیزیکی بود؛ ولی ایشان می گفت: باید از طریق معنوی و برنامه های فرهنگی، جلوی بی حجابی را بگیریم.
قرار بر این شد که پلاکاردهایی در مورد حجاب تهیه شود و در سطح شهر نصب کنیم. همچنین افراد مناسبی انتخاب شدند تا رفتارهای ضد حجاب را کنترل کنند.
این کار شهید محمد گرامی باعث شد تا در مدت کمی، میزان بی حجابی کاهش یابد.
(احمد مؤمنی راد: این گونه بودند مردان مرد، ص ۲۵٫)

تزئینات عروسی 
شهید محمد گرامی تعدادی از دوستان را برای عروسی اش دعوت کرد. خواست کمی زودتر بیایند و مکان را تزئین کنند. مقوا و ماژیک و جملاتی زیبا از شهدا و امام.
در قسمت خانم ها این جمله ی شهید بهشتی را نوشته بودند: «زن در اسلام زنده، سازنده و رزمنده است به شرط آن که لباس رزمش لباس عفتش باشد».
دو تا پارچه ی بزرگ هم نوشتند: «عالم محضر خداست، در محضر خدا معصیت نکنید».
می گفت: «در هیچ مجلسی و هیچ کجا انسان نباید گناه کند، مخصوصا در مراسم ازدواج من»
(سیره ی دریا دلان ۲، ص ۲۵؛ حسین رضایی و الهه حاجی حسینی؛ حجاب، نگاه، شهدا؛ ص ۲۱٫)

_ شهید حاج حسین خرازی
ساماندهی خودجوش مردمی
در اوایل جنگ تحمیلی به دلیل مهاجرت جنگ زده های جنوب به اصفهان، چهره شهر دگرگون شده بود.
در شرایطی دشمن، بسیاری از شهرهای کشور اسلامی ما را اشغال خود داشت که مردم از یک طرف، شاهد از دست دادن بهترین جوانان مرز و بوم بودند و از سوی دیگر، عوامل استکبار جهانی با حضور نامطلوب در صحنه اجتماع، ریشخند تلخی به آرمان شهیدان راه حق می‌زدند.
شهید حاج حسین خرازی برای مقابله با مفاسد اجتماعی و بی‌حجابی، تعدادی از افراد مؤمن و بسیجی را دور خود جمع کرد و با موتور سیکلت، حرکت‌های دسته جمعی را در اصفهان، ملک شهر و شاهین شهر سازماندهی کرد و به صورت خود‌جوش و مردمی، به اعتراض علیه منکرات جامعه برخاست.
(سلام سردار، ص ۳۸-۳۷؛ گوهر غیرت، ص ۱۷٫)

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.