یادداشت

نقش زنان در پشت پرده پیام های بازرگانی (فرهنگ مصرف گرایی)

نقش زنان در پشت پرده پیام های بازرگانی (فرهنگ مصرف گرایی)

تأثیر تبلیغات بر روی جامعه رسانه به عنوان یکی از ارکان زندگی امروز، نقش انکارناپذیری در جامعه پذیری و اعطای نقش به اعضای خود ایفا می کند و به همین دلیل محتوای آن نقشی تأثیرگذار در رسیدن به این هدف برعهده دارد. تصویری که رسانه از زن و نقش وی در ...

چادر بهترین پوشش زن از نظر فقها

لفظ بهترین یا سزاوار یا مناسب و غیره در کلام مراجع تقلید بزرگوار ما، بیانگر این نیست که زن با توجه به امکان استفاده از چادرهای مشکی می‌تواند باز هم به سراغ پوشش‌هایی چون مانتو و غیره برود. چنانچه مشاهده می‌شود، در پاسخ به این پرسش که آیا پوشش‌های جدیدی چون مانتو و غیره می‌تواند جایگزین چادر مشکی شود می پردازیم به بهترین پوشش زن از نظر فقها؟
آیت الله العظمی بهجت فرمودند: این اقدام باطل است.
آیت الله العظمی صافی گلپایگانی فرمودند: نظر مذکور صحیح نیست و مفاسد بسیار دارد.

بنابراین از لفظ بهترین و غیره در کلام مراجع تقلید بزرگوارمان در بیان کیفیت پوشش زنان چنین بر می‌آید که از بین پوشش‌هایی که با توجه به خصوصیات ذکر شده برای حجاب زنان در آیات، روایات و فتاوی دیده می‌شود و زن می‌تواند استفاده کند (مثل چادر، رداء، عبا، کساء، ملحفه و …) بهترین حجاب چادر است چنانچه جلباب نیز همین معنا را دارد. به همین جهت چادر را به عنوان بهترین پوشش معرفی نموده‌اند.
_ لذا آیت الله العظمی صافی گلپایگانی فرمودند: چادر بهترین پوشش برای بانوان است چون تمامی مفاتن بدن را می‌پوشاند.
_ آیت الله العظمی میرزا جواد تبریزی فرمودند: پوشاندن بدن بر زن واجب و بهترین نوع پوشش واجب همان چادر مشکی است که زن‌های مؤمنه خود را با آن می‌پوشانند.
_ آیت الله العظمی شیخ فاضل لنکرانی: چادر مشکی بهترین نوع حجاب است و پوشیدن لباس‌هایی که جلب توجه کند حرام است.
_ آیت الله العظمی سید علی خامنه‌ای: بهترین حجاب پوشش چادر است و چادر سیاه هم بی‌اشکال است و کراهتی ندارد.
_ آیت الله العظمی سید علی سیستانی: سزاوار نیست زن‌های مؤمن بدون چادر خارج شوند
_ آیت الله العظمی سید عبدالله شیرازی و صاحب جواهر: …تنها پوشیدن ظاهر بدن و مو و غیره کافی نیست بلکه بر زن “جلباب” یعنی عبا یا چادر واجب است. صاحب جواهر تصریح به لزوم آن (چادر) کرده است.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.