یادداشت

نقش زنان در پشت پرده پیام های بازرگانی (فرهنگ مصرف گرایی)

نقش زنان در پشت پرده پیام های بازرگانی (فرهنگ مصرف گرایی)

تأثیر تبلیغات بر روی جامعه رسانه به عنوان یکی از ارکان زندگی امروز، نقش انکارناپذیری در جامعه پذیری و اعطای نقش به اعضای خود ایفا می کند و به همین دلیل محتوای آن نقشی تأثیرگذار در رسیدن به این هدف برعهده دارد. تصویری که رسانه از زن و نقش وی در ...

خبرنامه

حجاب با خود آرامش می آورد …

یکى از فلسفه‏ هاى حقیقى، حفظ آرامش زن در راستای حفظ حجاب است مصونیّت جامعه از فساد و عمق و معنا بخشیدن به امنیّت اجتماعى با توسعه آن مى‏ باشد. زیرا نفس آدمى، دریایى موّاج از تمایلات و خواسته ‏هاى اوست که مهم‏ترین آنها به خوراکى ‏ها، امور جنسى و مال و جاه و مقام، مربوط مى‏شود و بدون شک بالاترین خواسته‏ هاى مردان، تمایل به جنس زن است.

در سخنان عرفا آمده است: «أعْظَمُ الشَّهْوَه، شَهْوَه النّساء» «بزرگ‏ترین خواسته‏ هاى مرد، رغبت به زنان است»
ارائه زیبایى‏ ها و مواضع بدن زن، به شهوت و طمع مردان، دامن مى‏ زند و آنها را به یک کانون جدّى خطر، مبدّل مى‏ سازد که به سلب آرامش زن و امنیّت اجتماعى منتهى مى‏ گردد. آنچه مى تواند از این ناامنى پیشگیرى کند، پوشش زن از چشمان گرسنه نامحرمان است که با حجاب کامل اسلامى، عملى خواهد شد.

پوشش دینى، پیام عفت، شخصیّت و خداترسى زن مسلمان است و مردان جامعه نه تنها به چنین بانویى چشم طمع نخواهند داشت که او را نیرویى بالفعل در هرچه وسعت بخشیدن امنیّت اجتماعى دانسته و نجابتش را مى‏ستایند. در این صورت است که زن نه تنها در سنگر حجاب خود، از تیر نگاه ‏هاى زهرآلود، سخنان آزاردهنده و برخوردهاى اراذل جامعه در امان خواهد بود، بلکه امنیّت و آرامش درونى خود و اجتماع خویش را برقرار خواهد کرد. پس حجاب با خود آرامش می آورد …

نکته معنوى و عرفانى قابل ذکر در این باب، پیام الهى آفریدگار هستى، خطاب به زنان است: «اى زن! آگاه باش، دنیا خراب‏ آبادى است که هر نقطه آن به مین ‏هاى شیطان و نگاه‏هاى آلوده، ناامن گشته است. اما فرشته ‏هاى حجاب در محفل انس و یاد خدا در امنیّتى بى‏ نظیر به سر مى ‏برند که دیگران از طعم آن بى‏ خبرند»

              شب تاریک و بیم موج و گردابى چنین          حایل‏ کجا دانند حال ما سبکباران ساحل‏ها

    پاسخ دهید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.