یادداشت

نقش زنان در پشت پرده پیام های بازرگانی (فرهنگ مصرف گرایی)

نقش زنان در پشت پرده پیام های بازرگانی (فرهنگ مصرف گرایی)

تأثیر تبلیغات بر روی جامعه رسانه به عنوان یکی از ارکان زندگی امروز، نقش انکارناپذیری در جامعه پذیری و اعطای نقش به اعضای خود ایفا می کند و به همین دلیل محتوای آن نقشی تأثیرگذار در رسیدن به این هدف برعهده دارد. تصویری که رسانه از زن و نقش وی در ...

خبرنامه

مردان و زنان آخرالزمان از دیدگاه پیامبر اکرم

مردان و زنان آخرالزمان از دیدگاه پیامبر اکرم (صل الله علیه و آله و سلم) که به یکی از اصحاب خود به نام «ابن مسعود» فرمود:
«به زودی روزگاری می رسد که مردمانی غذاهای رنگارنگ می خورند و با سوار شدن بر مرکب ها، خود را مانند زنان آرایش کرده اند. و زنان با آرایش و خودنمایی به خیابان ها می آیند… اینان منافقین این امت هستند در آخر الزمان…
ای پسر مسعود؛ روزگاری خواهد آمد که پایداری در دین مانند آن است که شخص دیندار بخواهد قطعه ای از آتش را در دست خود نگه دارد

برداشت:
به راستی که امروز همان روز است که حضرت رسول (صل الله علیه و آله و سلم) پیش بینی کرده است و از مصیبت های کنونی بشر است. امروز برخی مردان گوی سبقت را در آرایش و زینت از زنان ربوده اند. تاریخ به یاد ندارد که مردان چنین دیوانه وار در اموری که مختص زنان است وارد شده باشند. به کارگیری انواع آرایش های سر و صورت و استفاده از داروها و روغن های آرایشی و آویختن زیورآلالت، پوشیدن لباس های آن چنانی و تبّرج های زنانه که حتی بر زنان حرام است، در مردان مشاهده می شود. آیا عذابی دردناک تر از این برای یک جامعه می توان تصور کرد؟ آیا مردم مسلمان و خانواده ها و جوانان عزیز مسولیتی را متوجه خود نمی دانند؟ آیا متصدیان امور، در برابر این همه اختلاطی که میان مردان و زنان در ابعاد مختلف روز به روز افزایش می یابد، سکوت را بر می گزینند؟ نگاهی به کتاب ها و نشریات و تصاویر و فیلم ها حکایت از سیلی است که برای ریشه کنی بنیادهای اعتقادی، سیاسی و فرهنگی مردم به حرکت درآمده است.
[سند : سفیه البحار ، ج ۳ ، ص ۴۹۲]

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *