یادداشت

نقش زنان در پشت پرده پیام های بازرگانی (فرهنگ مصرف گرایی)

نقش زنان در پشت پرده پیام های بازرگانی (فرهنگ مصرف گرایی)

تأثیر تبلیغات بر روی جامعه رسانه به عنوان یکی از ارکان زندگی امروز، نقش انکارناپذیری در جامعه پذیری و اعطای نقش به اعضای خود ایفا می کند و به همین دلیل محتوای آن نقشی تأثیرگذار در رسیدن به این هدف برعهده دارد. تصویری که رسانه از زن و نقش وی در ...

خبرنامه

خط بطلانى بر نظریه تحقیر زن بخاطر حجاب

خط بطلانى بر نظریه تحقیر زن بخاطر حجاب از دیدگاه بانو مجتهده امین
خانم مجتهده امین زندگى پربارش، خط بطلانى بر نظریه تحقیر زن بود، او با زندگى معنوى و پر شور علمى خود ثابت کرد که زن نیز در سایه عقل و تلاش پیگیر قادر است همانند مرد راه تکامل و خدمت به فرهنگ جامعه را بپیماید.
در مورد تحصیل زن معتقد بود، که زن مى تواند و باید تحصیل کند، لیکن به بهانه تحصیل علم نمى تواند به پاره کردن حجابش اقدام نماید، زیرا پاره کردن حجاب، به منزله پاره کردن اوراق قرآن کریم است. مرورى بر زندگى سراسر افتخار این بزرگ زن عالم اسلام روشن مى سازد، که در بینش اسلامى، زنان هم مى توانند در ابعاد گوناگون، مراحل کمال و تعالى را طى کنند و به بلندترین نقطه رفیع معنویت و فضیلت صعود نمایند. زنان با جدیت در تحصیل علم و پشتکار قادرند، سطح دانش و بینش خود را وسعت بخشند و حتى به مرحله اجتهاد ارتقاء یابند.
این شمع فروزان فضیلت در بیست و سوم خرداد ماه سال ۱۳۶۲ شمسى خاموش شد و در تخت فولاد اصفهان دفن گردید.

کالای تبلیغاتی
خانم فاطمه امامی تبعه استرالیا و دکترای جامعه شناسی و علوم سیاسی می‌گوید:
«من به عنوان زنی که ۲۷ سال در غرب زندگی می‌کند می‌دانم در آنجا چه می‌گذرد. مردم از غرب، بهشتی ساخته‌اند که جهنمی نهفته است که تار و پودش بشریت را به نابودی می‌کشاند. زن در غرب و در استرالیا مانند کالا است و مانند مجسمه بی‌روحی است که از آن به عنوان کالای تبلیغاتی استفاده می‌کنند».

تنها مانع دشمن
خانم محبوبه امی معتقد است:
«اقطاب استکبار، جهان اسلام را تنها مانع خود یافتند و حجاب زنان را نیز آشکارترین نماد ظاهر مذهبی دیدند. تنها حجاب آشکار زن مسلمان بود که هنوز هم بر حفظ حیثیت مذهبی ایدئولوژیک کشورش شعار داشت و از اینجا بود که حجاب سیاسی محض نیز به عرصه در آمد و در الجزایر بیش از همه غوغا کرد و از آن پس از تاکتیک‌های مؤثر مبارزه علیه استکبار در میان انقلابیون مسلمان شد. و آنگاه در ایران با حجاب مذهبی در هم آمیخت و اصالتی دینی یافت و در عرصه نبرد با طاغوت به فرم رزم مبدل شد و جهانی شد».

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *